Vicherol píše:Jo, pardon, tohle upřesním neboť jsem to nenapsal dostatečně přesně.
1. Maiden samozřejmě převyšují Rammstein, a to v téměř ve všech oblastech: kytary, bicí, basa, zpěv - co se týče techniky skladatelských postupů atd. ... na druhou stranu, Rammstein má nehorázně dobré hluboké a propracované texty, klobouk dolů, jejich neotřelost a kousavost někdy Maideny i přehrává, mě osobně jsou prostě bližší, ale to dělá i ta němčina narozdíl od klišé angličtiny (samozřejmě krom ála Du hast); za druhé, Tillův hlas má své specifické charisma, které svým způsobem někdy i "přehrává" Dickinsona, ale to je jen můj názor (mimochodem to byla i velká výhoda Blaze, jehož podání Sign of the Cross mě přijde podstatně uvěřitelnější než od Bruce - ale opět, záleží na skladbě ...).
Jo asi největší slabina maidenů jsou videoklipy, naopak ty rammsteinovské mají nejlepší nápady co jsem kdy viděl. Na druhou stranu, rammstein se stali až příliš komerčními, až příliš - ale nikdo jim neupře pódiovou show, která taky vede nad Maideny (která je, upřímně řečeno, až na ty kulisy a eddieho co za celej koncert zasvítí na tři minuty docela i suchá - ale většina kapel je na tom ještě hůř)
Ale prostě Maideni objektivně vyhrávají- leč Rammsteini rozhodně nejsou až tak moc pod nimi (koneckonců jsem na nich začínal a dokud jsem neobjevil Maiden, tak neexistovalo nic krom nich)
2. Lordi - ano, tak to se skutečně omlouvám že jsem je "smíchal" s rammsteiny, ti ani nestojí za popis; a uváděl jsem je jenom jako příklad co bratranec poslouchal, a kam až se (po mém patřičném vedení) posluchačsky "vypracoval"
Achjo, tak zase jsem to vzal zeširoka, pokud to někomu nepřijde nezajímavé tak bych zde (někde) i zveřejnil svoji "obecnou teorii Judas Priest"
Takže předem; nechci vyvyšovat ani jednu z těch skupin, ale nazývat Rammsteiny jako jakýsi předvývoj Mejdnů mi připadá nespravedlivé.
Zmínil jsi propracovanost textů, což je velice dobře, ale zároveň jsi řekl, že texty R+ NĚKDY (???) převyšují texty IM. Já bych řekl, že téměř vždy. Až na některé Brucovy texty jako např. Revelations se IM pisatelsky nemohou Tillově lyricko-epickému stylu absolutně rovnat, ať už vezmu kontroverzi (Heirate Mich, Weisses Fleisch, Laichzeit), nebo čistou poetiku (Seemann, Feuer und Wasser, Rosenrot). Členové IM jsou nepochybně lepší hudebníci, to je beze sporu, ale v tomhle ohledu nelze obě skupiny vůbec srovnávat. Rammsteini jsou totiž zase mistry hudebního minimalismu (mohu-li to tak nazvat). To je jako bys chtěl v literatuře srovnávat Kafku s Hemingwayem. Navíc Rammstein co do originality přehrávají IM na celé čáře (nechci slyšet: ale Mejdni ve své době také byli nadmíru originální; to mě nezajímá a je to zavádějící, protože to ani jeden z nás nemůže posoudit). R+ mají originálnější hudbu, originálnější texty, vystoupení, obaly, videoklipy, image, cokoli dál si vzpomeneš... a především dokáží být i v dnešní době, době přeplácané všemožnými nechutnostmi, kontroverzní a dokáží ovlivňovat všechny vrstvy obyvatel (tím myslím i onu komerci, kdy se naprosto odporný a v zásadě nekomeční videoklip ((např. k Mein Teil)) bude líbit i hloupé blondýně ze střední školy, což je nepochybně jistý punc kvality; ve filmovém oboru bych to přirovnal k Davidu Lynchovi, což je podobný případ). Ještě k tomu srovnání samotné hudby obou skupin; tady nejde o to, jestli IM dokáží složit delší a komplikovanější songu, která bude obsahovat nespočet sól, hudebních zvratů atp., jde jen o výslednou podobu (schválně mi zcela úpřímně a objektivně řekni, která skladba ti příjde zajímavější (!) Sehnsucht nebo třeba Run To The Hills?). Navíc pokud bys to bral podle složitosti, tak Mejdni rozhodně nejsou jednou z nejlepších metalových skupin všech dob, jak se všude proklamuje.
Ještě k té komerci; Rammsteini jsou komeční, to nepochybně, jejich melodie zdá i sebevětší hudební ignorant, ale co myslíš, že se dělo v 80tých letech s nástupem The Number Of The Beast? Úplně to samé. Ale uznávám, že R+ tomu ještě dopomáhají svojí zcela zbytečnou mediální angažovaností, ale co, pokud dále tvoří výborná alba, na kterých sice mají potřebu občas odbočit k ryze konzumnímu produktu (Amerika, Stirb Nich Von Mir), tak se dle mého nic neděje.