Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Diskusia na tému Bruce Dickinson

Moderátori: Dragontears, Majo, IMS, Zdenius

Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Čelda v Piatok August 20, 2010 10:42 am

Ještě něco pro ty, které to zajímá a mají rádi tvorbu Bruce Dickinsona. Třeba něco zaujme, i když věrní tohle znají a ví... Něco málo k vysvětlení, proč si B.D. a jeho tvorby tak vážím. Omluva předem za délku příspěvku!

Bruce o svém působení v IM v letech 1982 - 1993:
"Na Number Of The Beast a Piece Of Mind byl tok idejí opravdu plynulý. V pozdějších letech už Steve ke mně jen chodil s hudebními nápady a říkal - mám tohle..... - tak napiš nějaké texty. Turné k Powerslave bylo nejokázalejší, jaké jsme kdy udělali... Já jsem to cítil jako skvělé místo pro to, abychom se zcela zastavili. Opravdu jsme měli udělat něco úplně jiného, něco, co by od IRON MAIDEN nikdo nečekal: ROZTRHAT ŠABLONU. Důvodem, že jsem tehdy neodešel, bylo, že jsem si připadal, že se asi chovám jako zhýčkané dítě. Na turné jsem relaxoval a stával se pouze zpěvákem... Málem se mi to začínalo líbit.
Pak jsme se ale pustili do nahrávání Seventh Son Of A Seventh Son, které mě uchvátilo. Myslel jsem si - Sakra, skvělý: můžeme dokázat s touhle deskou něco neuvěřitelnýho! A... téměř se nám to povedlo. Obal byl velkolepý, měli jsme i velkolepou scénu a před sebou vrchol roku - vystoupení na festivalu Monsters Of Rock v Donningtonu. Ale bylo to jen z poloviny koncepční album. Nepokusili jsme se jej celé vidět tak, jak jsme zamýšleli, jak jsme to opravdu měli udělat. Seventh Son..... nemá příběh. Je o dobru a zlu, Nebi a Peklu, ale nebylo o tom každé album Maiden? V čem byl sakra rozdíl?
K No Prayer For The Dying jsem si sice stále nádherně užíval turné, zvláště s Janickem v kapele, ale v té době každý z nás ztrácel zájem o skupinu. Odebírali jsme se každý do svého studia, abychom psali... Stále se domnívám, že Fear Of The Dark je nejlepší album, jaké jsme udělali od Powerslave, ale je fakt, že JSEM BYL KREATIVNĚ BĚHEM POSLEDNÍCH PĚTI LET JAKO NÁMĚSÍČNÍK. Zbytku kapely a fanouškům se líbilo být uzavření v přímém, úzkém směru, BÝT MAIDEN, a není na tom nic špatného. Ale já jsem se stále snažil odchýlit se z rutiny....."

O tvůrčích odlišnostech oproti Steveovi Harrisovi:
"Máme hodně odlišný postoj k citům. On se stále uzavírá, já se SNAŽÍM ROZPROSTŘÍT V CELÉ SVÉ HUDBĚ. Chtěl jsem vstříknout do hudby IM víc citu. Ale nefungovalo to, není to hudba, s kterou to můžeš udělat... Kdyby bylo po mém, IM by už dávno vyjadřovali VÍCE EMOCÍ A NÁZORů. Steve vždycky myslel, že je nebezpečné věci příliš analyzovat, a proto byla většina jeho písní o strachu."

O návratu k Maiden:
"DÍKY SVÉ SÓLOVÉ KARIÉŘE JSEM MĚL TU MOŽNOST VOLBY JÍT ZPĚT K MAIDEN - A TO JE O HODNĚ LEPŠÍ, NEŽLI JÍT S KLOBOUKEM V RUKOU ŽEBRAT, ABY MĚ ZASE VZALI, COŽ BYCH NIKDY NEUDĚLAL!!! TO BYCH SPÍŠ UMRZL RADĚJI VENKU."

O svých sólových albech:
Tattooed Millionaire
"..... Během let se můj názor na toto album pohyboval nahoru a dolů. Skutečně bylo myšleno trochu jako legrace, ale stejně si myslím, že je to úžasná nahrávka. Co do produkce, zní skvostně. A stojím si za ideou titulní skladby. LIDÉ, KTEŘÍ JSOU SLAVNÝMI JEN PROTO, ABY BYLI SLAVNÍ - JÁ TÍM OPOVRHUJI."

Balls To Picasso
"Vše, co bych dnes na albu změnil, je jeho titul. Balls To Picasso byly grafitti, které jsem viděl na stěně na toaletách, původní název však zněl Laughing In The Hiding Bush podle skladby stejného titulu. Ten je mnohem lepší. Jedinou další věcí, kterou bych dnes provedl jinak, je, že bych nechal Roye Z, aby desku produkoval."

Alive In Studio A
"Bylo zamýšleno jako zabalená bootleg poctivá demo nahrávka. Samozřejmě nahrávací společnost byla zcela opačného názoru. Chtěli, aby si lidé mysleli, že je to můj další umělecký krok. Byl jsem v tom směru hodně naivní. Ale už jsem uvažoval o tom, že bych dal dohromady opravdovou kapelu - a to mi nakonec pomohlo učinit tento další krok."

Skunkworks
"... Doufal jsem, že zaujme třeba ty, co poslouchají SOUNDGARDEN, kterých si stále vážím. Snažil jsem se spojit dva konce..... Skupina se rozpadala. Všichni jsme cítili rozčarování a frustraci. Ale NAUČIL JSEM SE TOHO HODNĚ DÍKY SKUNKWORKS. UČINILO TO ZE MNE LEPŠÍHO ZPĚVÁKA, PROTOŽE JSEM MUSEL ROZŠÍŘIT SVŮJ REJSTŘÍK. TEXTOVĚ A STYLISTICKY MNE TO VEDLO K MAXIMÁLNÍMU VÝKONU. A zdá se, že ho lidé objevují zpětně."

Accident Of Birth
"Nikdy nezapomenu na dlouhý pozdní noční telefonát od Roye Z, který mne zas rozhýbal a nakopl. Procházel jsem svým obývákem bez jakýchkoli představ, co udělám příště. Zahrál mi úvodní riff k Accident Of Birth a zanedlouho jsem přišel se slovy a melodiemi. Nasedl jsem hned další den do letadla, abychom se viděli v Los Angeles. PŮLKU ALBA JSME PAK NAPSALI BĚHEM PĚTI DNŮ. Pozval jsem Adriana Smithe, aby se podíval, jestli by bylo něco, co by se mu líbilo a co by mohl na albu zahrát. Nakonec nahrál celé album a odjel celé turné!"

Chemical Wedding
"LHAL BYCH, KDYBYCH SE NEPŘIZNAL, ŽE TROCHU LITUJI, ŽE JSEM UPUSTIL OD TOHO, CO JSEM DĚLAL SÓLOVĚ...... V TOMTO OKAMŽIKU JSEM KONEČNĚ ZAČAL NA SVÝCH NAHRÁVKÁCH NĚKAM SMĚŘOVAT. RECENZE BYLY VELKOLEPÉ A KONECKONCŮ TU BYLO OPRAVDOVÉ NADŠENÍ. VĚDĚL JSEM, ŽE IM JSOU VELCÍ A ZABÍRAJÍ HODNĚ ČASU, VRÁTIT SE K NIM MĚL BÝT KONEC TOHO VŠEHO. ALE STÁLE MÁM NAŠTĚSTÍ SVOBODU A PROSTOR DĚLAT TOHLE VŠECHNO V BUDOUCNU."

Tyranny Of Souls
"Myslel jsem si - Jak udělám něco tak dobrého, jako Chemical Wedding? Měl jsem skutečně strach, protože jsem neměl představu, jak udělat album po Chemical Wedding. Během americké části turné k Dance Of Death mi můj producent a kytarista Roy zavolal a řekl něco jako: je tu nášlapná mina. Šlápni na ni a podívej se, zda z toho máš dobrý pocit. Poslal mi CD s nahranými kytarovými party, které mne ohromily. Buď připraven, Mister Roy Z, uděláme to CD během příštích tří týdnů...."


Ještě napíšu pár výňatků z rozhovoru, který dával Bruce k vydání svého "Best Of". Celý článek samozřejmě budeš mít ode mne k dispozici.
Jaká byla tvoje filozofie při tvorbě "Best Of"?
"Chtěl jsem dát dohromady desku, která by splňovala dva stěžejní body. Za prvé jsem chtěl dát něco nového i lidem, kteří mají všechna moje alba, za druhé to byla prostě chuť udělat něco nového. Na první CD jsem chtěl dát jakousi filozofickou historii své hudby. Jinými slovy, nechtěl jsem vydat jen seznam nějakých komerčních věcí, ale jistou kolekci skladeb, které jsou umělecky na výši a můžu na ně být patřičně hrdý. Výsledkem toho snažení je velmi OSOBNÍ DESKA, TAKOVÉ MÉ NEJLEPŠÍ "BEST OF"."

Druhé CD bude pro spoustu fanoušků zásadním, neboť obsahuje písně z takzvaného "Ztraceného alba". Mohl bys objasnit okolnosti?
"Ztracené album (tehdy ještě ztracené nebylo ... smích) jsem začal nahrávat bezprostředně po dokončení krátkého turné k mé první sólové desce Tattooed Millionaire. Během natáčení jsem si ujasnil, že Iron Maiden opustím po albu Fear Of the Dark. Písničky tedy byly hotové, ale managementu se nehodilo dávat na trh desku v momentě, kdy se chystalo další album Maiden. A tak se stalo, že se deska odložila. Po odchodu od IM jsem začal skládat jiným způsobem a skladby se mi již nehodily do nové koncepce. Začal jsem nahrávat desku Balls To Picasso, vydal se jiným směrem a přestal se o už hotový a nahraný materiál zajímat. Ten se časem ztratil. Píseň, která HUDEBNĚ VYJADŘUJE POLOHU, V NÍŽ JSEM SE NACHÁZEL PŘI KOMPONOVÁNÍ "ZTRACENÉHO ALBA", SE JMENUJE NO WAY OUT.
Vytvořili jsme speciální tým, který se pustil do hledání. Ještě že fungují archivy a sklady. Fanoušci tak mohou slyšet např. skladbu Dracula, kterou jsem nazpíval během svých studentských let v roce 1977. Tehdy jsem byl ve studiu poprvé v životě a se svou první tehdy ještě bezejmennou kapelou jsme nahrávali první demo."

Na albu se nacházejí i dvě nové skladby, Silver Wings a Broken. Při poslechu písně Broken je z tvého projevu cítit, jako když zpíváš, co skutečně cítíš...
"Ano, je to tak. Kostra písničky byla připravena pro album Skunkworks. Nakonec jsem ji nestihl dodělat, a tak jsem se k ní dostal až teď. Text pojednává svým způsobem O VZDORU, NIKDO MĚ NEZLOMÍ. JE TO PRO VŠECHNY LIDI, KTERÝM SE PODAŘILO NEZLOMIT SVÉHO DUCHA, PODSTATU A ŽIVOTNOST."



Tolik (a přesto málo) k mému, ale i jeho vlastnímu pohledu na Bruce Dickinsona. Snad zase něco z toho zaujalo a zároveň se omlouvám, pokud je ti to již vše známé. Rád jsem o něm psal svůj názor někomu, koho to zajímá.
Čelda
Woman in Uniform
Woman in Uniform
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Utorok August 17, 2010 1:12 am
Bydlisko: Plzeň

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Čelda v Pondelok August 23, 2010 3:35 pm

Pro Dragontears:
Díky Tobě, žes můj příspěvek přeřadila a vytvořila mu dokonce "vlastní" oddíl. Třeba se tam někdo dozví něco zajímavého, co ještě někde nečetl.
Čelda
Woman in Uniform
Woman in Uniform
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Utorok August 17, 2010 1:12 am
Bydlisko: Plzeň

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Majusko666 v Utorok September 14, 2010 9:26 pm

Vdaka za tento prispevok. Velmi zaujimave informacie, clovek si az z odstupom casu uvedomi, o com vsetko tie 90te roky okolo albumov NPFTD a FOTD a odchode Dickinsona boli.

Tieto vytahy perfektne tu dobu vystihuju.
Bite my shiny (heavy) metal ass!
Obrázok užívateľa
Majusko666
Ancient Mariner
Ancient Mariner
 
Príspevky: 1102
Registrovaný: Piatok Október 29, 2004 6:28 pm
Bydlisko: London

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Millhouse v Štvrtok September 16, 2010 6:43 am

Díky za perfektní příspěvek. Pořád nemůžu pochopit, proč album Skunkworks zůstalo tak nějak v ústraní a nepochopené. To album je přímo napěchované hity, Alex Dickson nahrál naprosto geniální kytary..Je to dodneška moje nejoblíbenější album od BD!
Millhouse
Woman in Uniform
Woman in Uniform
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Piatok August 11, 2006 7:36 am

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Crusader v Štvrtok September 16, 2010 9:17 am

Proc? Asi proto, ze ho Buce nejak sam nesnasi ... proc ho nesnasi zase neni tak tezke pochopit, uz to neni uplne jeho styl. Jinak nadpis threadu je trosku zavadejci. Napsat muj pohled a pak citovat jen Bruce je trochu zvlastni ...
28.05.18 Hartwall,Helsinki,FI 2x
01.06.18 Tele2,Stockholm,SWE
10.06.18 Expo,Hannover,DE
13.06.18 Waldbuhne,Berlin,DE
17.06.18 NovaRock,AT
20.06.18 Letnany,Praha,CZ
28.06.18 Volt,Sopron,HU
05.07.18 AccorsHotel,Paris,FR 2x
09.07.18 San Siro,Milan,IT
Obrázok užívateľa
Crusader
Ancient Mariner
Ancient Mariner
 
Príspevky: 3603
Registrovaný: Sobota Apríl 02, 2005 4:59 pm

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Dragontears v Štvrtok September 16, 2010 9:56 am

Crusader píše: ...Jinak nadpis threadu je trosku zavadejci. Napsat muj pohled a pak citovat jen Bruce je trochu zvlastni ...

ten nadpis jsem tomu davala ja, protoze prispevek byl OT a asi jsem nemela zrovna tu spravnou muzu to vymyslet jinak ... a taky jsem predpokladala, ze se autor bude dal nejak podilet a rozvijet tema a ne ze to skonci jen u techto citaci
"I love the one eyes, and of that man ..." Yeah! Bruce is back :P
"Life is too short to fuck around doing something you don't love" Bruce, Argentina 2016

17.06.18 NovaRock
20.06.18 Letnany
28.06.18 Sopron
Obrázok užívateľa
Dragontears
Moderator
 
Príspevky: 2489
Registrovaný: Sobota Jún 24, 2006 1:09 pm

Re: Muj vlastni pohled na tvorbu Bruce

Poslaťod Čelda v Piatok Október 15, 2010 9:33 am

Omlouvám se, že zatím jsem skončil u citací, pokoušel jsem se v nich zdůraznit, co si z jeho názorů beru já pro sebe a čeho si vážím, netroufám si zatím dál hodnotit postoje a hudbu člověka, který je pro mne v muzice favoritem. To, že se mi jeho skladby a zpěv neskutečně líbí, jsem zmiňoval již x-krát.
Čelda
Woman in Uniform
Woman in Uniform
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Utorok August 17, 2010 1:12 am
Bydlisko: Plzeň


Späť na Bruce Dickinson rozhovor

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron