PesZ píše:Já učil jako záskok nějakej čas děti na prvním stupni a už vím, co nikdy nechci dělat
.
Tak prvý stupeň je fajn, s tými deckami sa ešte dá pracovať. Najhoršie je to s poslednými ročníkmi základky a strednými školami - tam sú všetci cool frajeri s kopcami akoževtipných poznámok - tam by som učiť ozaj nechcela. A neskôr je to o niečo lepšie, ale určite nie dokonalé - kamarátka, ktorá učí na univerzite, sa mi pravidelne sťažuje, že sa síce stretáva s ľuďmi, ktorí majú 20+ ale aj tak sú neskutočne drzí.
Síce sa dnes ľudia sťažujú, ako je to strašné s dnešnými deťmi, a majú pravdu, ale zodpovední sú za to práve oni - rodičia, pedagógovia a všetci, ktorí majú niečo s ich výchovou. Ja som práve začala pracovať na mieste, kde ide o netradičnejšie vzdelávanie - prednášam v planetáriu a už dlhšiu dobu fungujem ako organizátor jedného projektu, ktorý deti vzdeláva troška neformálnejšie, než je to bežné v školách. Takže vidím, že keď decká zaujmeš, tak sa dokážu správať normálne,dokonca sa nám stáva, že v piatok večer príde do školy dobrovoľne aj 80-100 detí. A zvlásť je to viditeľné u detí do 10-12 rokov, tam sa ich osobnosť ešte len formuje, neskôr je to horšie. Je len škoda, že deti niesu vedené k zodpovednosti za vlastné činy, rodičia na ne serú a keď už dieťa niečo spôsobí, tak ho obhajujú, väčšina pedagógov patrí do kategórie blbci, a patrili tam aj v dobách, keď som bola školopovinná ja. Takže práca s deťmi nie je niečo strašné, len treba vedieť ako na to, a ak sú decká staršie, tak si to vyžaduje aj viac času. Ale je to strašne komplikovaná téma.